1. GRUPA DOCELOWA
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich, pracujących lub chcących pracować w urzędach, bankach, firmach ubezpieczeniowych, prawniczych, notarialnych, informatycznych i innych branżach o profilu handlowym i usługowym, na stanowiskach administracyjnych i operacyjnych.
2. CEL SZKOLENIA
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie pracownik administracyjno-biurowy. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu szkolenia absolwent posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy w biurze.
Uczestnik po zakończonym szkoleniu osiągnie następujące efekty:
W zakresie wiedzy:
-
-
- zna specyfikę pracy biurowej
- zna zasady BHP oraz ergonomii pracy na stanowisku pracownika biurowego
- zna systemy kancelaryjne i rzeczowego wykazu akt
- zna zasady ochrony danych osobowych, archiwizowania i przechowywania danych
- zna zasady pierwszego kontaktu z klientem i zasady, skutecznej komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej), oraz autoprezentacji
- zna zasady prowadzenia biznesowych rozmów telefonicznych, korespondencji mailowej zgodnie z zasadami savoir vivre
- zna podstawy kodeksu postępowania administracyjnego
-
W zakresie umiejętności:
-
-
- umie organizować pracę na stanowisku pracownika administracyjno-biurowy
- umie obsługiwać sekretariat/kancelarię/ biuro
- umie przygotowywać różnego rodzaju pisma, protokoły, sprawozdania, itp.
- umie być otwartym na potrzeby i oczekiwania klientów
- umie zastosować w praktyce zasady savoir vivre w biurze
- umie organizować i prowadzić zebrania wewnętrzne i spotkania zewnętrzne
- umie obsługiwać urządzenia biurowe i pracować na komputerze (edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny)
-
W zakresie kompetencji społecznych:
-
-
- umie dostosować swoje zachowanie do zmiennych okoliczności pracy
- ma świadomość konieczności samodzielnej, rzetelnej i terminowej pracy na stanowisku
- umie komunikować się z innymi poprzez skuteczne słuchanie, mówienie i pisanie (w tym drogą elektroniczną)
- ma świadomość konieczności doskonalenia własnych kompetencji zawodowych w kontekście zmian prawnych i nowych rozwiązań technologiczno-organizacyjnych
-
3. RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
-
-
- Organizacja pracy, rola i znaczenie pracownika biurowego.
- Komunikacja interpersonalna i savoir vivre w pracy biurowej.
- Organizacja pracy biurowej i obieg dokumentów.
- Rodzaje i zasady konstruowania pism.
- Postępowanie administracyjne.
-
Program szkolenia umożliwia uzyskanie kwalifikacji i Certyfikatu ICVC/PB 20001.27 Pracownik administracyjno-biurowy.
Liczba godzin: min.30 (ostateczny wymiar godzin dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz wyjściowego poziomu wiedzy uczestników szkolenia).
4. HARMONOGRAM SZKOLENIA DO WYBORU:
-
-
- 2 razy w tygodniu w godzinach 17.00 – 19.00
- poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
- dostosowany do potrzeb klienta – ustalany indywidualnie.
-
Czas trwania jednego modułu/zjazdu nie przekracza 5 następujących po sobie dni. Czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia. W trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż 15 minut na 2 godziny zegarowe. W trakcie zajęć trwających dłużej niż 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca min. 45 minut.