1. GRUPA DOCELOWA
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich, pracujących lub chcących pracować w handlu, działach handlowych, sprzedażowych, operacyjnych.
2. CEL SZKOLENIA
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie sprzedawca z elementami obsługi klienta. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu szkolenia absolwent posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy w zawodzie sprzedawca z elementami obsługi klienta.
Uczestnik po zakończonym szkoleniu osiągnie następujące efekty:
W zakresie wiedzy:
-
-
- zna specyfikę pracy na stanowisku sprzedawcy z elementami obsługi klienta
- zna role sprzedawcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta
- zna zasady i znaczenie pierwszego kontaktu z klientem
- zna zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej)
- zna typologie klientów i zna zasady pracy z trudnym klientem
- wie jakie są etapy i modele sprzedaży
- zna standardy obsługi klienta
- zna zasady prowadzenia negocjacji biznesowych (strategie, style, techniki i taktyki negocjacyjne)
- zna role obsługi posprzedażowej
-
W zakresie umiejętności:
-
-
- umie rozpoznawać potrzeby i oczekiwania klientów
- umie aktywnie słuchać i być otwartym na potrzeby klienta
- umie formułować pytania z wykorzystaniem ich funkcji w procesie sprzedaży
- umie komunikować się z klientami, stosując odpowiednie narzędzia i techniki komunikacji
- umie rozpoznawać i zaspokajać potrzeby klientów i w ten sposób budować pozytywne, długofalowe relacje
- umie dobierać strategię obsługi klienta do typu klienta
- umie radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych, asertywnie przyjmować i wyrażać krytykę
- umie wykorzystywać język korzyści w pracy z klientem
- umie stosować strategie, style, techniki i taktyki negocjacyjne
- umie wybierać odpowiednie zasady wywierania wpływu społecznego i wykorzystywać je w procesach sprzedażowych
-
W zakresie kompetencji społecznych:
-
-
- umie sprawnie komunikować się z ludźmi, także w warunkach stresu, rozumie istotę przekazywania informacji
- jest zorientowany na klienta i jakość obsługi – koncentruje się na poznawaniu i odpowiadaniu na potrzeby klienta zewnętrznego/wewnętrznego oraz na budowaniu z nim długofalowej relacji oraz skupia się na jakości obsługi
- świadomie wykorzystuje różne metody i techniki w celu identyfikacji i wyeliminowania problemu
- świadomie wykorzystuje metody i techniki sprzedażowe i negocjacyjne, a także założenia psychologii sprzedaży w celu osiągnięcia założonego celu.
-
3. RAMOWY PROGRAM USŁUGI
-
-
- Rola sprzedawcy w procesie sprzedaży.
- Komunikacja interpersonalna w pracy z klientem.
- Typologia klienta.
- Standardy obsługi klienta.
- Negocjacje handlowe.
- Techniki i psychologia sprzedaży.
-
Program szkolenia umożliwia uzyskanie kwalifikacji i Certyfikatu ICVC/SP 20001.26 Sprzedawca z elementami obsługi klienta.
Liczba godzin: min. 30 (ostateczny wymiar godzin dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz wyjściowego poziomu wiedzy uczestników szkolenia).
4. HARMONOGRAM SZKOLENIA DO WYBORU
-
-
- 2 razy w tygodniu w godzinach 17.00 – 19.00
- poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
- dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
-
Czas trwania jednego modułu/zjazdu nie przekracza 5 następujących po sobie dni.
Czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia.
W trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż 15 minut na 2 godziny zegarowe.
W trakcie zajęć trwających dłużej niż 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca min. 45 minut.