1. GRUPA DOCELOWA
Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich, pracujących lub chcących pracować
handlu, działach handlowych, sprzedażowych.
2. CEL SZKOLENIA
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu szkolenia absolwent posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy w zawodzie sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.
Uczestnik po zakończonym szkoleniu osiągnie następujące efekty:
W zakresie wiedzy:
-
-
- zna cechy współczesnego rynku ze szczególnym uwzględnieniem roli marketingu
- zna specyfikę pracy na stanowisku sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej
- zna cechy skutecznego sprzedawcy
- wie czym są zachowania konsumenckie
- wie czym jest segmentacja rynku i proces zakupu
- zna etapy procesu sprzedaży, obsługi posprzedażowej, pozyskania referencji
- zna podstawowe pojęcia dotyczące kas fiskalnych kas fiskalnych
- zna przepisy dotyczące obowiązku posiadania kasy fiskalnej
- zna metody radzenia sobie ze stresem i pracy pod presją czasu.
-
W zakresie umiejętności:
-
-
- umie właściwie zaprezentować ofertę handlową
- umie przeprowadzić proces sprzedaży
- umie poprowadzić spotkania biznesowe
- umie zastosować w praktyce zasady obsługi posprzedażowej, pozyskania referencji, technik i metod zamykania sprzedaży
- umie obsługiwać kasy fiskalne
- umie zarządzać sobą w czasie
- umie zorganizować stanowisko pracy.
-
W zakresie kompetencji społecznych:
-
-
- potrafi sprawnie komunikować się z ludźmi, także w warunkach stresu, rozumie istotę przekazywania informacji
- jest zorientowany na klienta – koncentruje się na poznawaniu i odpowiadaniu na potrzeby klienta zewnętrznego/wewnętrznego oraz na budowaniu z nim długofalowej relacji oraz skupia się na jakości obsługi
- umiejętnie wykorzystuje różnorodne metody i techniki w celu identyfikacji i wyeliminowania problemu, co oznacza umiejętność szerszego spojrzenia pozwalającego na szybkie i skuteczne rozwiązywanie problemów
- umie świadomie wykorzystywać metody i techniki sprzedażowe i negocjacyjne, a także założenia psychologii sprzedaży w celu osiągnięcia założonego celu.
-
3. RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
-
-
- Rola sprzedawcy w procesie sprzedaży.
- Zachowania konsumenckie.
- Proces sprzedaży.
- Relacje biznesowe.
- Sprzedaż na urządzeniach fiskalnych.
-
Program szkolenia umożliwia uzyskanie kwalifikacji i Certyfikatu ICVC/SOK 20002.18 Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.
Liczba godzin: min. 30 (ostateczny wymiar godzin dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz wyjściowego poziomu wiedzy uczestników szkolenia).
4. HARMONOGRAM SZKOLENIA DO WYBORU:
-
-
- 2 razy w tygodniu w godzinach 17.00 – 19.00
- poniedziałek – piątek w godzinach 8.00 – 16.00
- dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
-
Czas trwania jednego modułu/zjazdu nie przekracza 5 następujących po sobie dni. Czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia. W trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż 15 minut na 2 godziny zegarowe. W trakcie zajęć trwających dłużej niż 6 godzin zegarowych zaplanowana jest jedna przerwa trwająca min. 45 minut.